Toepassingskaarten

Toepassingskaart 2: Visie-drieluik

Toepassingskaart 2: Visie-drieluik
De leerling Hoe kijk ik naar kinderen? Kinderen zijn mensen die veel leerstof in zich op kunnen nemen. Kinderen zijn heel eerlijk, maar hoe ouder ze worden hoe geniepiger ze worden. Kinderen vinden dingen die ze goed kunnen leuk. Ze zijn ook heel erg speels en wij moeten er voor zorgen dat de...
>>

Toepassingskaart 3: Bouwen aan schoolwebsite

Toepassingskaart 3: Bouwen aan schoolwebsite
Onze schoolwebsite is terug te vinden op www.dezonnestraal.tk. Hier vindt u ook meer informatie over de school zelf
>>

Toepassingskaart 4: Individuele oriëntatie

Toepassingskaart 4: Individuele oriëntatie
Basisschool 't Palet Identiteit / visie / speerpunten De site is erg kleurrijk, net als de school. Een van de speerpunten is dan ook 'Samen school zijn!'.   De visie van de school is: Wij maken betekenisvolle keuzes; de activiteiten onder schooltijd staan in relatie tot het...
>>

Toepassingskaart 5: Teamrollen en teamgedrag

Toepassingskaart 5: Teamrollen en teamgedrag
De uitslag Na het maken van een test kwamen de volgende gegevens naar voren: Werker (36) Hoeder (33) Strijder (30) Kenner (20) Uitvinder (1) Werker Realistisch en praktisch Grote inzet Scherp observatievermogen Geïnteresseerd in het hoe in tegenstelling tot het waarom Meer doen dan...
>>

Toepassingskaart 6: Ouderinformatieavond

Toepassingskaart 6: Ouderinformatieavond
Opdracht A   Wij als school hebben een ouderavond gegeven over de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen.  Hierin is kort naar voren gekomen wat de definitie is van de sociale ontwikkeling en de emotionele ontwikkeling. Daarnaast zijn per leeftijdsgroep de kenmerken...
>>

Toepassingskaart 7: Leerlingvolgsysteem

Toepassingskaart 7: Leerlingvolgsysteem
Opdracht A Het leerlingvolgsysteem sluit aan bij de visie van de school. Ze willen ervoor zorgen dat de leerlingen goed in de gaten gehouden kunnen worden en dat de overdracht naar het volgende leerjaar niet moeilijk is, waardoor de ouders niet het hele verhaal jaar op jaar opnieuw moeten...
>>

Toepassingskaart 8: Taalbeleid op schoolniveau

Toepassingskaart 8: Taalbeleid op schoolniveau
  Inleiding Op De Zonnestraal zijn wij erg gericht op de actualiteit en wat er speelt in het land. Dit is de reden dat wij een beleidsplan op stellen voor taal. De afgelopen jaren zijn er op het gebied van taalonderwijs veel ontwikkelingen geweest om de taalbeheersing van leerlingen te...
>>

Toepassingskaart 9: Rekenbeleid op schoolniveau

Toepassingskaart 9: Rekenbeleid op schoolniveau
  VISIE Basisvaardigheden Deze worden mechanistisch aangeboden in onze lessen. Dit betekent dat  de leerkracht een oplossingsmanier aanbied aan de leerlingen en dat ze die door middel van standaard rekenprocedures gaan oefenen. Uiteindelijk zullen de leerlingen wel met een...
>>

Toepassingskaart 10 Uitvoeren handelingsplan rekenen

Toepassingskaart 10 Uitvoeren handelingsplan rekenen
  Signaleren Tijdens het gesprek met de mentor is er gesproken over Karel. die moeite heeft met het rekenen op het gebied van optellen. Karel heeft vooral moeite met het optellen tot tien en het lukt hem absoluut niet om foutloos op te tellen tot twintig. Hoewel het probleem bij de...
>>

Doorzoek de website

© 2012 Alle rechten voorbehouden.